Gaidītākā dekādes spēle
Pirmo reizi, poļu izstrādātājs, CD Projekt Red (turpmāk tekstā - CDPR) pieteica Cyberpunk 2077 tālajā 2012. gada maijā un gadu vēlāk parādīja arī pirmo, un līdz pat salīdzinoši nesenam laikam, vienīgo reklāmas video.
Ir nomainījusies spēlētāju paaudze un vienlaikus ar to arī veselas divas spēļu konsoles. Piecus gadus vēlāk, 2018. gada Electronic Entertainment Expo izstādē CDPR parādīja ieskata video, kurš atzīmēja pirmo spēles iznākšanas datumu, kuram, kā zināms nebija lemts piepildīties.
Kopš tās dienas esam piedzīvojuši veselas trīs datuma maiņas. Ar sapratni, ar traģēdiju un visbeidzot ar traģikomēdiju, tāpat kā visu 2020. gadu, esam iemācījušies pieņemt arī šo dabas katastrofu.
2020. gada 10. decembris, datums kuru gaidīja visa industrija un ap kuru tika pārplānoti atvaļinājumi.
Kam vajadzēja būt Cyberpunk 2077
Videospēlei no viena, no pēdējos gados izcilākajiem izstrādātājiem: CD Projekt Red, kuru vislabāk raksturoja godalgotā videospēļu sērija: The Witcher
Recepte pagatavošanai:
- Kilograms kiberpanka - par to, kas ir kiberpanks un kāpēc tas ir interesants, vairāk: Cyberpunk;
- 50 gramus labākā Witcher, The;
- 100 gramus tīrākā RPG;
- Jau nogatavinātu un līdz kaulam izdauzītu, bet joprojām iecienītu Grand Theft Auto - sasmalcinātu;
- Kaut ko no populārajiem plauktiem pēc garšas, piemēram, Grimes;
- Apmaisīt šo sautējumu uzticēt pašam Mike Pondsmith;
- Sautējam līdz gatavs, noteikti būs ilgāk kā sākumā gaidīts.
Izskatīties tam visam vajadzētu sekojoši, bet rezultāts var atšķirties...
Spēle ir pieejama uz esošās paaudzes Sony PlayStation un Microsoft Xbox, kā arī uz jaunās paaudzes, jeb next-gen, papildus tam arī uz PC un cloud bāzētiem straumēšanas risinājumiem kā Google Stadia
Kas nav Cyberpunk 2077
CDPR ir centies izdarīt visu pēc receptes, bet vai tas ir izdevies? Ne gluži. Pēc pirmajām spēlē pavadītajām stundām nepamet doma: "Vai nevajadzēja pārcelt arī ceturto reizi?"
Bailes kas piezogas, kad grasies noskatīties sen gaidītu filmu, bet tā ir nelegāla kinoteātra kopija, kas uzņemta ar telefonu.
Aptuveni šādas sajūtas pārņem ieraugot Cyberpunk 2077 uz iepriekšējās paaudzes spēļu platformām.
Mazliet aizdomīgi un kā izrādījās ne bez iemesla - neviens no spēles sākotnējiem apskatiem netika piedāvāts uz kādas no šīs paaudzes sistēmām. Attiecīgi, šo spēļu konsoļu īpašnieki un tādu ir vairums, pirmajā spēles iznākšanas dienā saskārās ne tikai ar visām tām pašām problēmām, kuras piemeklēja PC versiju, jeb spēli kopumā, bet būtībā ieraudzīja pavisam citu spēli.
Zema izšķirtspēja, nestabila kadru maiņa, kavēts tekstūru ielādes laiks un burtiskā nozīmē - tukša pilsēta, kā arī virkne citu, neveiksmīgu optimizācijas mēģinājumu. Solīts tika daudz, pirmkārt jau, ka spēle būs vienlīdz baudāma uz visām platformām, galu galā, sākotnēji tā tika izstrādāta tieši priekš iepriekšējās paaudzes spēļu konsolēm.
Whoa! Cyberpunk 2077 has flatlined!
Sistēmas kļūdas, kas liks spēli pārstartēt. Apšaubāms interfeiss un tā lietojamība, un kaudze ar sīkām, vietām pat uzjautrinošām, bet kopējo spēles pieredzi tik ļoti bojājošām nepilnībām.
Tiem, kas spēli jau ir paspējuši iegādāties, vai ticamāk bija to pasūtījuši iepriekšpārdošanā un tādu nav mazums, aptuveni 8 miljoni, tiem atliek vien kolektīvi cerēt, ka CDPR spēs novērst vismaz daļu no visām šīm nepilnībām jau tuvākajā laikā.
Ar PC ir nedaudz sarežģītāk, bet toties vizuāli labāk - sistēmas prasības:

Cyberpunk 2077 nav pat tuvu ideālam, bet tāds nebija arī The Witcher, vai tas ir attaisnojums, domājams, ka ne, bet tāpat kā The Witcher arī Cyberpunk 2077 tiks salabots un ļoti iespējams, ka jau nākamgad tam ir visas cerības iegūt Game of the Year titulu, jo pat neskatoties uz visām pirmās dienas nepilnībām - Night City aizrauj!
Ko CDPR ir izdarījis pareizi
Ja viss augstāk minētais šķiet nepārliecinošs, vai pat svešs un ne bez pamata, tad tomēr ir vismaz viens labs iemesls, kāpēc Cyberpunk 2077 ir lielisks un tas ir: Keanu Reeves
Patiesības labad jāsaka, ka ir daudz labu iemeslu kāpēc Cyberpunk 2077 joprojām ir potenciāls būt lieliskam, pat ja tas tāds nav tā iznākšanas dienā.
Cyberpunk 2077 ir tikusi piesaistīta virkne populāru cilvēku un mākslinieku, piemēram, skaņu celiņš ietvers jau pieminēto Grimes, Ratboy, SOPHIE / Shygirl, HEALTH, kā arī The Armed un Let’s Eat Grandma’s Rosa Walton un tie ir tikai daži no māksliniekiem, kas atrodami OST
Vēl jo vairāk, CDPR ir pacentušies un uzrunājuši populārus cilvēkus arī spēles lokalizētajām versijām, kā piemēram, Krievijas tirgum paredzētajā versijā atsevišķus personāžus būs ieskaņojuši: Анастасия Ивлеева, Данила Поперечный, Нина Кравиц un Александр Гудков
Cyberpunk 2077 ir šodienas popkultūras sastāvdaļa, tā nav videospēle kuru spēlēs tikai mazais brālis, to spēlēs visi, arī kaimiņu meitene.
Par iemeslu tam kalpos arī fakts, ka CDPR ir iekļāvusi vairākus populārus Twitch un YouTube satura veidotājus, kur to ir tik daudz, ka nav pat vērts uzskaitīt, vai kā atsevišķi izcelt.
Lai nu ko, bet CDPR mārketinga nodaļa ir pacentusies godam, 8 miljoni kopijas iepriekšpārdošanā nav joka lieta, nemaz nerunājot par neskaitāmo skaitu ar tematiskajām precēm, piemēram, stilizētu datora krēslu no Secretlab un telefonu no OnePlus, vai vienu no pretrunīgākajām lietām uz šodienu: Cyberpunk 2077 Xbox One X, ierobežota skaita spēļu konsoli.
Mazliet paradoksāli, ja ņemam vērā, ka dators tomēr ir ierīce no modernā laikmeta, tad videospēļu industrija kā par spīti, ir pārpildīta ar viduslaiku un otrā pasaules kara tematiku. Pēdējos gados, kiberpanks un vērā ņemamas spēles šajā žanrā ir teju uz rokas pirkstiem skaitāmas.
Iespējams tagad, kad Cyberpunk 2077 ir izraisījis interesi par šo žanru, tas vairs tā nebūs uz ilgu, bet jau pavisam drīz ieraudzīsim jaunas spēles šajā pasaulē, gluži kā tas notika ar Battle Royale